Varför varna vem?

Efter det att jag och en god vän intagit en utomordentlig starkölslunch å en klubb där jag sedan en tid är medlem begav vi oss åstad till en välrenommerad brittisk pub i närheten. Gifvetvis kan där beskådas tv-program å brittiska kanaler. Just då vi inmundigade ljufliga drycker där var det Sky Sports som rullade i bakgrunden. Vid ett inslag, som föreföll handla om poliser och paparazzifotografer, stod det att i skärmens nederkant att läsa ”Warning! Flash photography!”. Jag kunde inte låta bli att hög fråga hvarför ett dylikt budskap var nödvändigt. Min gode vän resonerade kring att det kunde vara med hänsyn tagen till epileptiker hvarpå jag menade att varna en tv-tittande epileptiker för just detta andas ologiskt tänkade.

Någon som har en vettig förklaring till ovan nämnda varningstext?

Om gammalmodigt

Studerar humaniora vid Uppsala universitet.
Detta inlägg publicerades i Reflektion. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Varför varna vem?

  1. Pingback: …och där fick vi svaret. | gammalmodigt

Lämna en kommentar